Skip to content
< Tillbaka

De tre bästa sätten att få kontakt med kunder 2023

Konsumenter förväntar sig idag mer än bara en produkt eller tjänst – de förväntar sig också en förstklassig upplevelse. Med alla märken som konkurrerar på marknaden kan det tyckas vara svårt att sticka ut. Hur får du kontakt med kunder och blir deras favorit? Här är de tre bästa sätten att komma igång. 

No.1 Nå fram till dina kunder med en prenumerationsmodell

McKinsey-undersökningar uppger att 35 % av konsumenterna som deltar i prenumerationsprogram har tre eller fler aktiva prenumerationer, vilket gör detta till en attraktiv marknad. Varumärken vars produkter behöver fyllas på ofta är självklara kandidater för prenumerationstjänster, så att kunder aldrig är utan sina favoritprodukter, särskilt vanligt är detta inom skönhets-, kläd- och livsmedelsindustrin. 

Nr 2 Marknadsföra en livsstil 

Att få kontakt med kunder handlar om att sälja en livsstil och en upplevelse. Lyxmärken har alltid varit bra på detta, men den här typen av upplevelse behöver inte stanna vid lyx. Genom att marknadsföra din produkt som en livsstil innebär detta att när det är dags att investera i inköp, förblir ditt varumärke “top of mind” eftersom kunderna vill vara en del av den kultur de har investerat sina känslor i. 

No.3 B2B direkt till konsumenten 

Hur förblir du relevant som B2B-företag? För att få bättre kontakt med kunderna rör sig B2B-varumärken i allt högre mot “direkt-till-konsument”-tänkandet. Till exempel har varumärkesgiganten Unilever, som historiskt sett varit en grossist till stormarknader och liknande, insett behovet av att bygga upp individuella varumärken för att skapa stammar av konsumenter för varje produkt via sociala medier och dedikerade webbplatser. Detta är ett utmärkt exempel på ett företag som inser styrkan i sitt varumärke, bygger på tryggheten och säkerheten som kommer med en B2B-bakgrund medan man samtidigt  diversifierar sin affärsmodell för att locka nya kunder.

På Langia har vi lång erfarenhet av att skapa en personlig omnikanalupplevelse för slutkunden med hjälp av SAP Commerce. Vi erbjuder specialister som hjälper er att förbli agila, svara effektivt på förändrade konsumentbeteenden och förbättra kundupplevelsen i alla era digitala kanaler. Våra ledande SAP Commerce-experter, många med en bakgrund hos SAP eller Hybris självt, säkerställer högsta kvalitet i leveransen samtidigt som de tar med sig intressanta tidigare erfarenheter från internationella kunder och projekt. Kontakta oss idag för mer information!

Läs Vidare

Möt dina kunder på deras egna villkor
mars 31, 2021
Visste du att SAP Commerce Cloud erbjuder en kontextdriven service som ger dig möjligheten att ge...
Optimera er produkthantering med SAP Commerce Cloud
maj 17, 2021
Arbetar du med produkthantering (PIM) och kör SAP Commerce eller Hybris? Har du problem med...
Vikten av personliga kundupplevelser
november 8, 2021
Dagens kunder nöjer sig inte med något annat än det bästa, utan de förväntar sig en högklassig...