Skip to content
< Tillbaka

Nyckelroller och färdigheter för ditt SAP Commerce Team

SAP Commerce är en game-changer för de företag som vill inta en stark ställning på marknaden. Lösningen erbjuder inte bara en plattform utan kommer också med en omfattande strategi för att öka försäljningen. Hur effektivt det hela blir beror dock i hög grad på vilket team du sätter ihop. I det här blog går vi in på de roller och kompetenser ditt team måste ha för att uppnå en kostnadseffektiv och flexibel e-handel. 

Projektledare 

Projektledare övervakar hela projektets omfattning, budgeterar för maximal lönsamhet och säkerställer optimal användning av resurser. De är nyckelspelare som kan minska kostnaderna samtidigt som de upprätthåller ett högkvalitativt resultat. 

Produktägare 

Produktägare definierar mål och prioriteringar som överensstämmer med dina affärs- och marknadsbehov. De förstår din målkund och kan prioritera uppgifter för att öka försäljningen och ROI. 

Affärsanalytiker (BA)

Affärsanalytiker (Business Analysts) ger datadrivna insikter i hur du kan uppfylla dina kommersiella mål mer effektivt och översätter affärskrav  till tekniska kravspecifikationer. De erbjuder en färdplan för att vinna marknadsandelar och leverera vad dina kunder verkligen vill ha. 

Scrum Master 

Scrum Masters hjälper ditt team att förbli agilt och effektivt, vilket är viktigt för att snabbt anpassa sig till marknadens krav. Deras roll är avgörande för att du ska få ut det mesta av din investering i SAP Commerce genom att upprätthålla ett flexibelt, snabbfotat leveransteam.

Utvecklare 

Utvecklare är ryggraden i din SAP Commerce-strategi och översätter affärsanalytikernas kravspecifikation till tekniska realiteter. Att använda sig av erkänd expertis när det gäller utvecklare säkerställer ett mer effektivt system och att plattformen förblir skalbar och dess funktioner utnyttjas på bästa sätt.

Kvalitetssäkring (QA) 

QA-proffs (Quality Assurance) skyddar kundupplevelsen genom att minimera fel och buggar, vilket är avgörande för kundretention och försäljningsdriv. De ser till att din SAP Commerce-plattform fungerar felfritt, vilket besparar dig kostsamma fel och dåliga recensioner. Kom ihåg att en bugg blir många gånger dyrare att fixa om den tillåts nå produktionsmiljö.

Om du strävar efter att skala upp organisationen och vinna fler marknadsandelar, kom ihåg att detta börjar med att sätta ett balanserat, kompetent SAP Commerce-team på plats. På Langia IT Solutions förstår vi den kritiska roll som varje teammedlem spelar för att uppnå framgång med SAP Commerce. Med vår spjutspetsexpertis inom plattformen är vi här för att stödja och guida dig på vägen när du bygger och underhåller ett högpresterande leveransteam. I våra kommande nyhetsbrev kommer vi att gå igenom andra smidiga metoder för att behålla konkurrensfördelar, vilket låter dig fokusera på att öka försäljningen och inta en marknadsledande position.

Läs Vidare

Utnyttjar du den fulla potentialen hos din SAP Commerce Cloud-lösning?
juni 13, 2023
Hur presterar din SAP Commerce-lösning? Att ha en komplett bild av de möjligheter din...
Användbara funktioner i SAP Commerce Cloud som du kanske har missat
maj 9, 2022
SAP Commerce Cloud är en e-handelsplattform med omfattande funktioner och möjligheter. Det är inte...
Förbättra din kundupplevelse med Headless E-Handel
april 13, 2022
Saknar du möjligheten att erbjuda dina kunder en bekväm, intuitiv och meningsfull köpupplevelse...