Skip to content
< Tillbaka

Hur man förbereder sig för framtidens handel som B2B-företag

Världsekonomin i dag är i ständig förändring. Utvecklingen har medfört enorma omvälvningar men också en unik möjlighet för företag att transformera sig digitalt.  B2B-företag tenderar att reagera på förändringarna på ett av tre sätt: antingen påskyndar man sin digitala transformation för att bli ledande, alternativt bibehålls ett status quo eller så blir man en eftersläntrare som förlorar marknadsandelar. 

Vi har lärt oss från de senaste årens utveckling att personlig försäljning inte längre är en absolut nödvändighet, däremot är upprätthållandet av individualiserade, ihållande relationer när det gäller kontakten med kunder av största vikt. Denna verklighet förändrar karaktären på kundrelationer och skapar nya intäktsgenererande möjligheter. 

För att ta ledningen i denna föränderliga miljö, kommer här tre vägledande principer på din resa: 

1. Tänk på dina slutmål: Ett huvudmål är ofta att interagera med och svara på varje kund som om du känner dem väl. Din resa blir enklare om du har en enda plattform som kan växa och skalas med ditt företag för att möjliggöra digital transformation och differentiering.

2. Utvärdera helhetsbilden av affären: Säkerställ valfrihet både vad gäller front-end-flexibilitet och back-end-funktionalitet. Kom ihåg att den kompletta kundupplevelsen går långt utöver ditt användargränssnitt och kräver en enhetlig handelsstrategi. 

3. Omfamna handelsresan: Se till att de nyckeltal som din organisation prioriterar är fokuserade på kundnöjdhet. Agilt är nyckeln till att blomstra i en ständigt föränderlig värld. 

Kärnan i allt detta är behovet av att bygga bättre relationer med kunder och arbeta med dem på det sätt de föredrar. Genom att tillhandahålla en sömlös kundupplevelse över olika kontaktpunkter, främja återkommande affärer genom personlig marknadsföring  och anta en prenumerationsmodell kan du ligga före konkurrenterna. 

Vi på Langia har lång erfarenhet av organisatorisk transformation för framgångsrika IT-projekt. Vi kan hjälpa dig att uppnå en smidig implementering samtidigt som du håller igång din dagliga verksamhet utan störningar. Vi erbjuder högt specialiserade experter som kan hjälpa dig att förbli agil, reagera effektivt på förändrade konsumentvanor och förbättra omnikanalkundupplevelsen för att förbli konkurrenskraftig. Kontakta oss för att lära dig mer!

Läs Vidare

3 nycklar för att vinna i B2B-handel
oktober 25, 2022
När du förbereder dig för att omvandla din e-handelsverksamhet kommer de val du gör att avgöra din...
Agil Leveransorganisation: Transformation av SAP Commerce för affärsledare
december 5, 2023
Som affärsledare ligger ditt primära fokus på att öka försäljningen, dominera marknaden och minska...
Strategier för att få detaljhandeln att blomstra i en ständigt föränderlig miljö
maj 30, 2023
Detaljhandeln har på senare tid fått sin beskärda del av utmaningar. Stora aktörer som försätts i...